maandag 24 december 2007

Bloggen supersnel over internet ......

Sinds 1 november jl. ben ik gestart met mijn weblog op internet. Ik heb daar geen ruchtbaarheid aan gegeven; immers het duurt even voor je op gang bent en wellicht valt het zwaar om met enige regelmaat actief te blijven met meningen en opvattingen als directeur van het Maaslandziekenhuis. Aangezien ik een link op mijn weblog had vermeld naar de weblog van Martijn Hulst, een weblogger met zeer actuele informatie over moderne communicatiemiddelen (Health 2.0) en over marketing in de zorg, werd ik verrast door het feit dat hij aandacht besteedde aan mijn eerste stappen op het web (zie ook afbeelding hiernaast). Deze verwijzing leverde een toeloop op naar mijn weblog.

Inmiddels heb ik reacties gekregen van collega's die mij op het web opmerkten, maar ook van medewerkers uit het ziekenhuis die mij "ontdekten". Een aantal reacties staat inmiddels op mijn weblog te lezen. Voorts werd ik afgelopen donderdag "gespot" door ons hoofd communicatie, die aangenaam verrast was door mijn initiatief. Na de oliebollen ga ik met haar in gesprek hoe de weblog beter ingepast kan worden in het communicatie- en marketingbeleid van het ziekenhuis. Een verwijzing naar of volledige integratie met de website van het ziekenhuis zullen dan wel de revue passeren. Toch verbluffend hoe snel je op het internet wordt gespot met je weblog-activiteiten.

Verder heeft Martijn Hulst mij inmiddels gemaild met de vraag een keer verder te praten over alle mogelijkheden van Health 2.0 Hij gaat er kennelijk vanuit dat ik alle "ins and outs" hiervan doorgrond. Door enige zoek en leeswerk op internet besef ik nu pas, dat ik met mijn weblog een voorzichtige bijdrage lever aan de ontwikkeling van Health 2.0 Buitengewoon boeiend om te ervaren hoe de interactiviteit van het internet (Web 2.0) gestalte krijgt. Ik zal daarom zeker op het voorstel van Martijn ingaan:

"Het digitale kanaal biedt (in de vorm van wat genoemd wordt Health2.0, zie bijvoorbeeld een aantal presentaties van mij op www.slideshare.net/martijnhulst) nog veel meer mogelijkheden. Zeker gezien alle ontwikkelingen rondom het Orbis medical park vermoed ik dat u zich hier ook op orienteert. Het lijkt mij leuk om daar en over het webloggen eens met elkaar van gedachten te wisselen. Naast de digitale ontmoetingen blijven de persoonlijke live-ontmoetingen namelijk ook nog steeds interessant. Met andere woorden, zo aan het eind van 2007 en met alle vrijblijvendheid, is het een idee dat we een afspraak maken voor begin 2008?"


Martijn, je bent welkom in Sittard-Geleen! Ik neem binnenkort contact met je op.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Cees,

Ook ik werd via de site van Martijn geattendeerd op jouw blog. Leuk en interessant om een directeur van een zorginstelling te volgen en ik hoop dan ook zeker dat je de tijd zal blijven vinden om geregeld iets nieuws te plaatsen.

Succes!

Vriendelijke groet,
Timo Kerssens
Care4ict