zaterdag 7 juni 2008

Expositie oude foto's van de Goddelijke Voorzienigheid

In het Maaslandziekenhuis is de foto-expositie 'De zorg van het R.K. Ziekenhuis De Goddelijke Voorzienigheid tot Orbis Medical Park' te zien. Deze 50 oude foto's voeren de kijker terug naar vroeger tijden en is een ideale gelegenheid om herinneringen op te halen aan het toenmalige ziekenhuis De Goddelijke Voorzienigheid in Sittard. De expositie is geopend door het voormalig hoofd Verplegingsdienst Zuster Johanna. Belangstellenden kunnen tot de verhuizing naar Orbis Medical Park de foto-expositie bezoeken (gang op 1e verdieping nabij de hoofdingang). Wilt u de foto's online bekijken, dan kan dat ook. Via de volgende link komt u bij de foto-serie.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik heb jaren gewerkt in het oude ziekenhuis en ben nu een jaar ziek thuis en heb in de nieuwbouw nog niet gewerkt.
De oude foto's zijn prachtig en mis enorm de oudbouw dat had voor mij sfeer kwam er al als kind en zei tegen mijn ouders hier wil ik later werken en dat is ook gebeurd. Tijdens mijn werk heb ik geregeld foto's gemaakt van het hele ziekenhuis helaas heeft mijn harde schijf het begeven en ben ik alle foto's kwijt helaas.
Bestaat er nog een mogelijkheid om foto's in het gebouw te mogen maken voordat het wordt afgebroken?
Vriendelijke groet angelique smeets
afsmeets@planet.nl