zaterdag 23 augustus 2008

Vierde plaats in de AD Top 100 ....

Het eerste SMS-bericht kwam vanochtend al om zeven uur binnen. Nog enigszins slaperig werd ik er opmerkzaam op gemaakt dat het Maaslandziekenhuis de vierde plaats had behaald in de Algemeen Dagblad Ziekenhuis Top 100 (AD Top 100). Wat een opsteker voor allen die hier in het ziekenhuis een bijdrage aan hebben geleverd. Temeer zeg ik dit omdat 2007, het jaar waar de beoordeling op gebaseerd is, een voor alle dokters en verpleegkundigen buitengewoon druk jaar is geweest met tal van voorbereidingen op de verhuizing naar het nieuwe Maaslandziekenhuis. Dat wij daarnaast gewoon ons werk over de volle breedte goed zijn blijven doen - dat mogen onze patiënten natuurlijk ook van ons verwachten - vind ik desalniettemin een groot compliment waard. Terugkijkend maakt 2007 dan ook dubbel, nee driedubbel succesvol. Eén: We liggen goed op schema m.b.t. alle veranderingen/voorbereidingen rondom de in gebruikname van ons nieuwe ziekenhuis. Twee: We zijn in staat geweest om in 2007 ook nog eens de accreditatie van het Nederlands Instituut voor Accreditatie van Ziekenhuizen (NIAZ) binnen te halen. Drie: In de AD Top 100 worden we ook nog beloond met een 4e-plaats. Allen die hier binnen het ziekenhuis een bijdrage aan hebben geleverd: in de eerste plaats al onze dokters en verpleegkundigen, alle para- en peri-medische disciplines, alle medewerkers van de hoteldienst en facilitaire dienst, IK VIND JULLIE KANJERS !!!

2 opmerkingen:

Petra zei

Hallo Cees,

Aangezien ik een weekje met vakantie ben kan ik je niet persoonlijk feliciteren met dit prachtige resultaat, dus bij deze!

Groeten,
Petra

Mischa zei

compliment voor je compliment. Dit staat in schril contrast met de manier waarop de RvB van het Ziekenhuis Walcheren reageert. De stijging van 89 naar 82 wordt een "prestatie van formaat" genoemd omdat de fusieplannen veel aandacht vragen. Het is maar net waar je de aandacht legt.